Selalu Jenguk

Friday, 23 December 2011

Merajuk


Sup Urat Keting memang peberet kita.
Tanya bang badang , awak nak tak? Dia kata, taknaklah.Makanlah makanan lain. Suka order yang pelik-pelik......
Ceh!!!
 Kita tanya budak kentang...Awak nak tak? Budak kentang tanya. Sedap ke? 
 Kita malas layan. Kita jawab, tak sedap sangat...
Dia cakap, kalau tak sedap sangat dia tak nak...
Kita sangat-sangat suka...kita order satu mangkuk...

Diaorang cakap, diaorang nak makan nasi jer...
Lauk bang badang
Lauk Budak Kentang.

Sup urat keting 
sampai....
Hirup satu sudu, Perrrggghhh sedapNyaaaa....Kita cakap...
Budak kentang tengok kita. Dia tanya. SEdap?Dia kecek... Kita kasi. Dia cakap...SEdaplah...Dia makan lagi...
Bang badang tengok...Amik sesudu....
Hmmmm sedap...katanya. 
Sesudu lagi, dan lagi.
Budak kentang, hirup sesudu lagi, sesudu, sesudu, X 6....
Uwaaaaa....
Dah habis.
Mana cukup...kita makan empat sudu sesudu. Diaorang banyak sudu?
Tadi kata tak nak.

Kita merajuk...

Diaorang makan...kita...
Kita diam tak cakap-cakap...kita tipu.
Kita memang merajuklah...
Kita terus bangun...
Bang badang panggil-panggil kita.
Kita tak hirau.
Kita terus jalan.
Dia panggil lagi...Budak kentang pun panggil.
Kita jalan lagi cepat...
Kita terus ambik nasi lauk ni...Kita makan...Kita cakap ngan diaorang...jangan kacau kita makan....

Sup Urat keting sek 7 Bangi. Tempat KOG lalu lalang ajer ni..SEdapppppp. Kita cakap ngan bang badang, minggu ni, kita nak makan lagi...
Kalau tak kita merajuk.
Sebelum balik...kita bawak balik G....tinggalkan Ketin jer kat restoran ni...Minggu depan kita sangkutkan balik G nya.

5 comments:

MaryaYusof said...

Sedapnye...da la tgh lapor...huhuhuuu...

Lya Colours said...

tak pernah makan urat keting. hihi. kat area melaka ni jarang nampak orang jual. kalau sup tulang tu biasa la

DeLancrettLurpak said...

aahhh, kak gerau ni, bikin org terliur ajeeeee

geraugebang said...

assalam
Marya
hu hu hu

Lya
dah dekat bangi ngan melaka...pi ke bangi...syiok awak

deLL
memang bior awak terliur...puas hati kita...hu huhu

nur easy said...

haha untung jg merajuk gini..